Ons verhaal

Van 1989 tot nu ...

1989

Een jonge moeder en styliste constateert dat zwembandjes voor kinderen niet alleen niet mooi zijn, ze vertrouwt ze ook niet wanneer haar kleine spetteraars ermee in het zwembad of in de zee zijn. Dit geeft haar een idee: het integreren van de drijvers in de zwemkleding en ze precies BIJ DE TAILLE AANBRENGEN ZODAT ZE NIET IN DE WEG ZITTEN BIJ DE BEWEGINGEN VAN HET KIND.

1990

In de jaren 90 en 2000 kent Archimède een snelle groei en gaat het merk door met het uitbreiden van zijn collecties voor jongens en meisjes, met als doel steeds meer keuze te bieden om stijl en veiligheid te combineren. De collectie biedt dan ook strandschoenen, hoeden, petten, T-shirts en zonnebrillen.

2011

In 2011 koopt de groep NOUKIE'S, aangetrokken door de benadering van ARCHIMÈDE en overtuigd van zijn enorme mogelijkheden, het merk over. De waarden van beiden komen sterk overeen: kwaliteit, verfijning, welwillendheid EN EENVOUD.